Každý zamestnávateľ pozorne sleduje už na pracovnom pohovore hodnoty, ktoré by mu daný uchádzač vedel priniesť do firmy. Pridanou hodnotou mnohých uchádzačov o zamestnanie môžu byť práve soft skills. Súbor soft skills, alebo inak mäkkých zručností obsahuje zručnosti ako: komunikácia, vedenie ľudí, prezentačné schopnosti, riešenie konfliktov, time management, tímová spolupráca, či emocionálna inteligencia.
Všetky tieto zručnosti sú typické najmä pre manažérske pozície, avšak na istej úrovni ich používa každý zamestnanec akejkoľvek spoločnosti. Prirodzene využívanie jednotlivých zručností veľmi závisí aj od typu pracovnej pozície a náplne práce. Človek s rozvinutými soft skills však bude efektívnejší pri akomkoľvek druhu pracovnej činnosti. Ak teda váhate nad tým, či sa vám oplatí venovať čas rozvoju soft skills, myslite na to, že vám kurz soft skills môže len pomôcť, a to nie len v pracovnej oblasti, ale aj v osobnom živote. Rozvinutá zručnosť komunikácie, či riešenia konfliktov a problémov, bude určite pre vás užitočná aj v niektorých fázach osobného života.
Výhodami soft skills je, že všetky tieto zručnosti sa dajú naučiť, resp. dostať ich na vyššiu úroveň.
A ako ich vyhodnocuje zamestnávateľ? Už pri pracovnom pohovore vie všetky soft skills pomerne jednoducho otestovať. Jednaj rozhovorom a kladením otázok a ešte častejšie využitím, tzv. assessment centier - hodnotiacich centier. Okrem toho môže využiť aj nejaké ďalšie osobnostné, či inteligenčné testy.