Ako si lepšie zorganizuješ čas?

Ako si lepšie zorganizuješ čas?

Nauč sa základné pravidlá time managementu

16.01.2023 | Global Services Slovakia s.r.o. | brigada.sk

Zdá sa ti, že svoj čas nevyužívaš naplno? Tí, ktorí bojujú s prokrastináciou, chcú toho viac stihnúť a pritom sa cítiť pokojnejšie určite ocenia zopár rád, ako riadiť svoj čas efektívnejšie. 

 

Meranie času a tvorba plánu na deň

V prvom rade si daj čas preskúmať, koľko času ti zaberú jednotlivé aktivity alebo konkrétne úlohy, napríklad v práci, na brigáde alebo koníčky. 

Potrebuješ mať aspoň približnú predstavu o tom, koľko času si máš pre konkrétne úlohy vyhradiť. Na základe týchto meraní si budeš vedieť vymedziť dostatok času. 

 

Venuj sa prioritám

Na deň si môžeš naplánovať niekoľko úloh, ktoré budeš chcieť stihnúť. Odporúčame venovať sanajprv prioritám, napríklad úlohe, ktorú máš už dlh rozpracovanú alebo takej, ktorá má skorí deadline. 

Väčšina ľudí najťažšie alebo časovo náročné úlohy odkladá na neskôr. Tomuto prístupu sa radšej vyvaruj a aj keď ťa počas dňa bude čakať náročná úloha, zaraď ju do prvých vecí, ktoré spravíš. 

 

Organizácia a poriadok

Ešte predtým, ako začneš pracovať, tak si uprac svoju pracovnú plochu a prostredie. Pretrieď svoje veci, uvedomuj pri počas toho, že niektoré veci ťa vedia odpútať od práce, niektoré sú úplne zbytočné a je treba ich vyhodiť. 

Poriadok a organizáciu je potrebné mať nielen v hlave a na stole, ale aj v počítači. Dôkladne si znač svoje záložky a vkladaj do nich vhodné súbory. Vyvaruješ sa zbytočnému plytvaniu času na hľadanie dokumentov. 

 

Vyber si svojich pomocníkov

Na efektívne riadenie času sú potrební pomocníci. Niektorí ľudia radi využívajú mobilné aplikácie, pretože majú mobil neustále po ruke. Klasickým spôsobom, ako si môžeš značiť veci a kde si môžeš rozplánovať svoj deň je obyčajný papier a pero, prípadne kalendár alebo diár. Podtstané je, aby si mal svojcih pomocníkov stále pri sebe, zapisoval si podstatné dátumy a sledoval, či všetko stíhaš ako si chcel. 

 

Zo začiatku bude možno ťažšie dôkladne nasledovať svoj plán na deň. Je preto potrebné budovať sebadisciplínu a zbytočne sa neobklopovať vecami, ktoré by ťa mohli od práce odtrhnúť, napríklad sociálne siete alebo rôzne mobilné hry. 

Tiež je veľmi podstatné vytvárať si realistické plány, dávať si dostatok času na úlohy a určite do rozvrhu na deň pridať aj čas na oddych. 

 

Chceš si o time managemente prečítať viac? Prečítaj si celý náš článok na Brigada.sk.

 

Hodnotenie

Ako si lepšie zorganizuješ čas?
Hodnotenie 4.67 z 5
Počet hlasov 3
Pridať top správu
Predchádzajúci Nasledujúci
Vyhľadávanie
Vyhľadať
Monitoring
Odoslať Viac
VÝHODY REGISTRÁCIE

Publikovanie PR správ
Zápis v katalógu
SEO spätné odkazy
Monitoring

Vyskúšaj zdarma