Takýto šmyk je výsledkom vysokej nájazdovej rýchlosti do zákruty. Preto základnou radou je jazdiť tak, aby sme ho ani nedostali, teda ešte pred zákrutou znížiť rýchlosť. Ísť štýlom pomaly do zákruty a rýchlo zo zákruty. Existuje aj pretáčavý šmyk, vtedy auto pretáča zákrutu viac ako chceme a zadok auta “uteká” do strany. Obidva tieto typy šmykov sa dajú riešiť. Dá sa to naučiť, vyžaduje si to cvik a aj znalosti ako pracuje auto.
Je nedotáčavý šmyk záležitosťou len áut s predným pohonom, ako napríklad nový Opel Astra alebo Opel Meriva? Nie je to tak. Takýto šmyk je vždy záležitosťou fyziky. Ak ideme rýchlo do zákruty, pri náhlej zmene povrchu vozovky alebo pri prudkom manévrovaní dostaneme nedotáčavý šmyk. Bez ohľadu na to, kde je umiestnený motor, aký je silný, a či má auto predný pohon, zadný pohon alebo pohon všetkých štyroch kolies ako Opel Mokka.
Ako dostať nedotáčavý šmyk pod kontrolu? Keď už takýto šmyk nastane, treba len ubrať nohu z plynu. Počkať kým sa auto znovu chytí. Niekedy je dobré aj mierne pootvoriť volant, to znamená že ho mierne vyrovnáme a potom znovu jemne zatočíme do zákruty. Ak však máme príliš veľkú rýchlosť do zákruty, tak nám nič nepomôže a vyjdeme mimo cestu. Keď rýchlosť je v poriadku, ale začneme dupať na brzdu a prudko točiť volant do zákruty, tak tiež zaručene skončíme mimo cesty.