Čo by mala obsahovať vizitka?

Čo by mala obsahovať vizitka?

Mať vizitku je výhodou na pracovnom trhu. Môže byť rozhodujúcim prvkom pri získaní brigády či práce.

18.08.2016 | Global Services Slovakia s.r.o. | www.gsgroup.sk

Žijeme v digitálnej dobe, no staré dobré papierové vizitky sú stále v kurze. Vizitky sú praktickým nositeľom kontaktných údajov, ktoré potrebuješ odovzdávať v rôznych situáciách. Sú stále po ruke a mnoho z nich má vďaka nápaditosti ich majiteľov aj inú funkciu ako informatívnu a reprezentatívnu.

 

Prečo potrebuješ vizitku?

Aj keď študenti väčšinou vizitky nevyužívajú, predsa sa nájdu takí, ktorí majú stále pár kusov pri sebe. Spomeň si koľkokrát si musel niekomu diktovať telefónne číslo či hláskovať svoje meno. Vizitka uľahčí podobné situácie a zanechá pozitívny dojem. Ak si na nej dáš záležať, použiješ vtip a kreativitu, určite sa v peňaženke inej osoby nestratí a neskončí v prvom odpadkovom koši.

 

Ako ti pomôže pri hľadaní brigády?

Asi dobre vieš, že nájsť brigádu podľa tvojich predstáv nie je vždy jednoduché. Väčšinou máš mnohopočetnú konkurenciu v podobe iných študentov a rozhoduje osobný pohovor. Tam je to už čisto na tebe, na tom ako sa dokážeš predať a ako dokážeš zaujať. Aj taký detail ako vizitka môže vo veľkej miere ovplyvniť zanechaný prvý dojem.

 

Keď sa pohovor chýli ku koncu a zamestnávateľ ťa poprosí o tel. číslo, pretože ste sa dohadovali e-mailom, príp. o e-mail, pretože ste pohovor dohodli telefonicky, vytiahneš vizitku a dokážeš, že ti záleží na detailoch, prezentácií a svedomitej príprave. Všetky vlastnosti, ktoré si zamestnávatelia mimoriadne cenia. A zrazu sa stávaš kandidátom číslo jedna.

 

Čo má obsahovať?

Má byť prehľadná a ľahko čitateľná. Menej (textu) je viac. Nepoužívaj viac rôznych fontov, jeden, max. dva úplne stačia. Daj pozor aby bol zrozumiteľný, písaným fontom sa radšej vyhni. Uvádzaj len základné informácie o tvojej osobe.

 

    - Meno a priezvisko - Priezvisko sa zvykne písať veľkými písmenami, aby nedošlo k zámene, napr. Jakub MARTIN.

    - Tel. číslo - Ak sa náhodou pohybuješ často v zahraničí, nezabudni zadať číslo s predvoľbou +421 alebo 00421.

    - E - mail - Mal by byť reprezentatívny s tvojim celým menom. E - mail v podobe kvetinka321@azet.sk neurobí dobrý dojem.

    - Môžeš pridať aj svoju fotografiu, príp. ak máš logo alebo vlastnú webovú stránku. Osobná adresa na vizitku nepatrí.

 

Ako má vyzerať, aby neskončila v koši?

Zaužívaný rozmer je 5 x 9 cm. Taká vizitka sa vojde do vizitkára a bezproblémov zapadne aj do peňaženky. Vizitky s originálnymi rozmermi možno vzbudia väčší záujem, no je možné, že sa niekde stratia a zapadnú prachom. Keďže pravdepodobne nie si jediný človek, ktorý rozdáva vizitky, potrebuješ, aby tá tvoja v peňaženke medzi ostatnými vynikla. Dbaj na dizajn a grafiku. Chceš aby zaujala, bola vkusná a elegantná. Mala by nejak vystihovať teba, príp. tvoju hlavnú oblasť záujmu. Pozor na žiarivé farby, obrázky a gýčové nápisy.

 

Pokračovanie článku a príklady vizitiek nájdeš tu.

Hodnotenie

Čo by mala obsahovať vizitka?
Hodnotenie 4.4 z 5
Počet hlasov 5
Pridať top správu
Predchádzajúci Nasledujúci
Vyhľadávanie
Vyhľadať
Monitoring
Odoslať Viac
VÝHODY REGISTRÁCIE

Publikovanie PR správ
Zápis v katalógu
SEO spätné odkazy
Monitoring

Vyskúšaj zdarma