Diváci sú neúprosní pri kritike televíznych relácii

Diváci sú neúprosní pri kritike televíznych relácii

V súčasnosti len ťažko nájsť reláciu, ktorá by sa vyhla neúprosnej kritike zo strany divákov.

06.06.2013 | Zoznam | telkac.zoznam.sk

Za všetky spomeňme aspoň zopár z tých najaktuálnejších, ktoré nám každodenne ponúka TV program. Začnime reláciou Modré z neba. Srdcervúca dvojhodinovka, ktorá nenechá jedno oko suché, patrí už stabilne k najsledovanejším televíznym chuťovkám v hlavnom vysielacom čase. Moderátorovi Vilovi Rozborilovi a vlastne celému konceptu relácie je neprajníkmi vytýkaná zištnosť, neúprimnosť a snaha zmiasť dobrých a hlavne dôverčivých ľudí, ktorí skutočne veria v úctyhodné zámery samotných tvorcov. Obdobne je na tom i seriál Búrlivé víno. Jedna z hlavných postáv, multitalentovaná Nela Pocisková, to teda rozhodne nemá ľahké. Aspoň v diskusiách hodných rovnakého prívlastku, ako má názov tejto telenovely. Počas Nelinho účinkovania v tanečnej súťaži Let´s dance pred tromi rokmi prijímala od profesionálnych tanečníkov jednu pochvalu za druhou. Na divadelných a koncertných vystúpeniach pravidelne zažíva standing ovations a jej zovňajšok vynášajú do nebies i renomovaní zahraniční stajlisti. Táto slečna má nepopierateľný talent a vo svojich dvadsiatich dvoch rokoch dokázala to, o čom väčšina ľudí (nielen) v jej veku môže iba snívať. Zrejme preto to v anonymných diskusiách s Nelou až tak ružovo nevyzerá. Nemehlo, zlatokopka, škrata či herecká katastrofa, pre ktorú by bolo i ocenenie Zlatá malina komplimentom. To sú len niektoré z nespočetného množstva oslovení, ktorým krásna a najmä pracovitá mladá dáma čelí. Nela však môže byť so sebou spokojná. Je skutočne ojedinelým zjavom na slovenskej umeleckej scéne a akékoľvek slovné útoky namierené na jej osobu sú len zvrátenými prejavmi závistlivých ľudí. 

Hoci sa TV program na sobotňajší večer nezaobíde bez Seagalovky a pri ďalšom vymenovávaní nehodno opomenúť ani vrchol diváckeho nevkusu Mama ožeň ma, pristavme sa okrajovo ešte pri relácii TV JOJ s názvom VIP Nákupné maniačky. Táto šou na čele s blonďavou playmate Zuzanou Plačkovou sa teší mimoriadnej diváckej priazni. A niet pochýb, že k tomu prispieva práve prostoreká Kysučanka. Tá Slovensko doslova rozdelila na dva tábory. Jedni ju nenávidia a jej existenciu považujú za celkom zbytočnú, iní ju, naopak, velebia a vidia v nej dokonalú ukážku mladej modernej ženy. Sama Zuzana sa už viackrát vyjadrila, že závisť vníma ako najvyššiu formu uznania, a práve toto heslo jej údajne pomáha psychicky zvládať každodenný nátlak médií a neprajníkov. Apropo, neprajníci a už zmieňovaná závisť. Čo možno závidieť Zuzane Plačkovej? Vizáž? Hlúposť. Žijeme predsa na Slovensku a tu sa to peknými dievčatami len tak hemží. O všeobecnom rozhľade a vedomostiach radšej pomlčíme, a tak ostáva jediné. Život na vysokej nohe. Ľudia iba neveriacky krútia hlavou, akonáhle sa v novinách objaví článok o Zuzaniných nemalých zárobkoch a tomu zodpovedajúcich drahých nákupoch. Nevedia prehryznúť, že niekto v ich očiach tak bezvýznamný, trápny, škaredý a hlúpy nemá žiadne existenčné starosti, mesačné výdavky zvláda splácať bez mihnutia oka a v potravinách sa zbytočne nezdržuje sledovaním zľavových letákov a cenoviek. Avšak sú to presne tí ľudia, ktorí ju svojím spôsobom živia. Na známej sociálnej sieti má Zuzana vyše 23 000 fanúšikov, články o nej v printových médiách patria k tým najprepieranejším a TV program na internete či v tlači nám núka čoraz viac titulov s Plačkovou v hlavnej úlohe. Zuzka istým spôsobom ľudí fascinuje a  pre médiá je doslova ideálnym objektom. Vzbudzuje emócie a nenecháva ľudí ľahostajnými. A o to predsa ide. No dokedy? To z veľkej časti záleží práve na nás, divákoch. Zuzana v podstate nerobí nič zlé, len naplno využíva skutočnosť, že je po nej dopyt. A s ním, ako isto viete, kráča ruka v ruke ponuka. Nechcete Plačkovú? Reláciu, v ktorej účinkuje, prepnite, články o nej nečítajte, nezapájajte sa do diskusií a nehlasujte za ňu v anketách. Televízie veľmi dobre zvažujú každý jeden krok a formát, ktorý do vysielania uvedú. A ak sa im Zuzana „neoplatí“, z obrazoviek zmizne. Presne tak isto ako slovenský Talian Desperado, Jožko Suchý zo Superstar alias Jigga Jigga, Martinka z Turca či farmársky panic Mário. Aj Zuzanin čas na odchod bezpochyby príde a nahradí ju celkom iná rýchlokvaska a nie je vylúčené, že nás bude rozčuľovať ešte viac. Pretože tak to skrátka v tomto biznise chodí. 

Hodnotenie

Diváci sú neúprosní pri kritike televíznych relácii
Hodnotenie 4.25 z 5
Počet hlasov 4
Pridať top správu
Predchádzajúci Nasledujúci
Vyhľadávanie
Vyhľadať
Monitoring
Odoslať Viac
VÝHODY REGISTRÁCIE

Publikovanie PR správ
Zápis v katalógu
SEO spätné odkazy
Monitoring

Vyskúšaj zdarma