Jazda na spotrebu - ako na to?

Jazda na spotrebu - ako na to?

Základné tipy pre úspornú a ekonomickú jazdu.

08.08.2016 | M a H | www.mah.sk

Možno si poviete, že ja nepotrebujem šetriť benzín a môžem si jazdiť ako chcem. Treba si však uvedomiť že náklady na palivo sú najväčšou časťou z nákladov na auto, s ktorým sa jazdí. Inak je to len v prípade, že ste si kúpili nové auto, napríklad Opel Astra alebo rodinný Opel Meriva a platíte zaňho mesačné splátky. Vtedy sú náklady na palivo na druhom mieste, a aj to záleží od ceny auta a ako veľa s ním jazdíte.

 

Techniky ekonomickej, úspornej jazdy sú v zásade tie isté, ako techniky tzv. defenzívnej jazdy. Základným predpokladom je plynulosť. Na to, aby sme dosiahli plynulú jazdu, je potrebné sa v premávke pozerať čo najďalej pred seba. Viete tak lepšie predvídať a zhodnotiť situáciu pred sebou, a podľa nej prispôsobiť svoju rýchlosť. Vtedy sa nestane, že idete štýlom plyn-brdza, ktorý zvyšuje spotrebu. Miernu výhodu v tomto smere majú vyššie autá, typu SUV či crossover, ako je Opel Mokka.

Ďalším bodom je správne radenie. Zásadou je nevytáčať motor do príliš vysokých otáčok. Preto radíme vyššiu rýchlosť pri 1800-2000 otáčkach na aute s naftovým motorom, a o niečo vyšších otáčkach na benzínovom aute. Cieľom je dostať sa čo najskôr na čo najvyšší prevodový stupeň. Najnižšiu spotrebu má totiž auto vtedy, keď ide minimálnou rýchlosťou na najvyššom prevode. Napríklad na 6tke 70 až 80km/h. Existuje aj situácia, pri ktorej je nulová spotreba, a to pri jazde dolu kopcom. Keď máte zaradenú rýchlosť, teda brzdíte motorom, a nemáte nohu na plyne, vtedy je spotreba nulová, a je jedno aké sú otáčky motora či prevodový stupeň. A ešte aj šetríte brzdy. Ak by ste vyradili do neutrálu, už to neplatí, lebo vtedy sa vstrekuje palivo do valcov, aj keď len málo.

Predchádzajúci Nasledujúci
Vyhľadávanie
Vyhľadať
Monitoring
Odoslať Viac
VÝHODY REGISTRÁCIE

Publikovanie PR správ
Zápis v katalógu
SEO spätné odkazy
Monitoring

Vyskúšaj zdarma