KEDY TO NA SLOVENSKU BUDE VYZERAŤ AKO V HOLANDSKU?

KEDY TO NA SLOVENSKU BUDE VYZERAŤ AKO V HOLANDSKU?

EKOLOGICKÉ SPRÁVANIE FIRIEM POZITÍVNE VPLÝVA NA EKO POVEDOMIE ZAMESTNANCOV A IMIDŽ FIRMY

25.10.2013 | Happy Fabric s.r.o. | www.greenbottle.sk

 

Holandsko je úžasná krajina, ktorá je okrem iného aj veľmi ekologicky založená. Pred pár dňami sme sa odtiaľ vrátili z pracovnej cesty a tak sme si opäť pripomenuli, čo sme tam pred rokmi videli.  Ľudia čo v najväčšej možnej miere jazdia na bicykli namiesto auta,  chodia nakupovať s eko taškami namiesto igelitiek a v obchode vám kvôli úspore papiera  personál automaticky nevytlačí bloček ale len v prípade, že bloček chcete a potrebujete.

 

Slovensko sa má od Holandska čo učiť a veľmi za ním zaostáva. Zhruba tri roky sa už na Slovensku predávajú eko tašky na opakované používanie od rôznych zahraničných značiek ale aj priamo brandované potravinovými reťazcami a iba minulý mesiac urobili reťazce rozhodnutie že igelitky prestanú dávať aj predávať.

 

Každá zmena začína zmenou myslenia a následne zmenou našich zvykov. Tá zmena môže byť veľmi drobná ale keď sa tak začne správať veľa ľudí, začnú byť výsledky viditeľné.

 

Naozaj je také zaťažujúce mať eko tašku v aute alebo v kabelke a zakaždým si ju pred nákupom vziať do obchodu? Ľudia sa sťažujú na zdražovanie ale súčasne kupujú balenú vodu, na ktorú minú niekoľko sto eur ročne namiesto toho aby si ju napustili zadarmo doma alebo v práci do hrnčeka alebo fľaše. Firmy sa snažia šetriť výdavky ale napriek tomu kupujú stovky plastových pohárikov mesačne za stovky eur namiesto toho aby zamestnanci použili pri automatoch hrnček alebo fľašu. Denne sa deťom balia do školy desiaty do mikroténových sáčkov, fólie alebo servítok namiesto jedného použiteľného textilného obalu, ktorý môžu opakovane používať.

 

Všetko toto konanie produkuje denne neskutočné množstvo odpadu, špiny a zaťažuje životné prostredie a len ľudia drobným posunom vo svojom dennom konaní môžu tento dopad výrazne zredukovať.

 

Našou činnosťou sa snažíme okrem iného aj zvýšiť eko povedomie na Slovensku a v Čechách, pretože veríme, že vyspelejšie európske krajiny by sme sa nemali snažiť dobiehať iba po ekonomickej stránke ale aj po ekologickej stránke.

 

Správanie ľudí vedia výrazne ovplyvniť firmy ako zamestnávatelia, kde ich zamestnanci trávia veľkú časť dňa. Práve preto sme sa na firmy začali obracať s možnosťou "Zeleného marketingu". Vďaka tomu môže firma zvýšiť eko-povedomie svojich zamestnancov aj zákazníkov, a získavať si tak dobré meno za spoločensky zodpovedné podnikanie.

 

Či už eko fľaše z potravinárskej ocele Green Dutch práve z Holandska alebo španielske eko obaly na sendviče a iné občerstvenie Boc'n Roll a Snack'n Go sú výborným darčekom pre firemných obchodných partnerov, zákazníkov alebo zamestnancov.

 

Sú taktiež zaujímavým a originálnym spôsobom ako komunikovať zodpovedné podnikanie a svoje „eko“ vízie.

 

Zelený marketing

 

Vďaka materiálu, z ktorého sú fľaše Green Dutch vyrobené, môže firma, ale aj domácnosť ušetriť značné množstvo plastových odpadov a tým pomôcť svojmu životnému prostrediu. Pre predstavu, firma s 1500 zamestnancami minie cca 14 000 plastových pohárikov mesačne.

 

Toto všetko ponúka spoločnosť Leverage, s.r.o. prostredníctvom svojho projektu Krok po kroku, fľašu po fľaši, ktorého cieľom je eliminovať používanie plastových fliaš, plastových pohárikov a iných jednorazových obalov a pomôcť tak životnému prostrediu aj zdraviu ľudí. Ak chcete aj vy prežiť svoj život v čistejšom prostredí a vytvoriť lepšie podmienky pre svojich potomkov, neváhajte a zapojte sa svojou firmou. 

 

Boc'N Roll - Ekologický a znovu použiteľný obal na sendviče
Snack'n Go - Ekologické a znovu použiteľné vrecko na maškrty

Hodnotenie

KEDY TO NA SLOVENSKU BUDE VYZERAŤ AKO V HOLANDSKU?
Hodnotenie 4.94 z 5
Počet hlasov 16
Pridať top správu
Predchádzajúci Nasledujúci
Vyhľadávanie
Vyhľadať
Monitoring
Odoslať Viac
SPONZOROVANÉ ODKAZY