Súčasný marketing hovorí najmä z pohľadu zákazníka – dnešní zákazníci potrebujú pomoc a riešenia, úsporu času a peňazí.
V záplave produktov, reklamy a informácií z internetu si zákazníci často nevedia vybrať, váhajú a veľakrát odídu z vášho obchodu s vetou: Ja si to rozmyslím. V ich reči to znamená neviem sa rozhodnúť, mám obavy, prečo práve u vás mám nakúpiť, nebude to inde lepšie, výhodnejšie?
Zákazník potrebuje príjemnú komunikáciu, efektívne riešenia a radu, pomoc pri výbere a rozhodovaní. Ale čo potrebuje ešte predtým, aby si vybral práve vašu predajňu, váš obchod? Niečím ho musíte zaujať, zviditeľniť sa – odlíšiť sa. Musíte so svojou ponukou vystúpiť z davu – priemerných, šedých a rovnakých obchodov s podobnou ponukou a podobne neutrálnym personálom či vybavením.
Ako zaujať? Ako byť iný? Ako byť výnimočný? Možností je veľa a často nie sú ani finančne nákladné, ani zložité. Ako hovorí Tony Buzzan Používajte hlavu! Zvýraznite nejaký prvok v biznise, špecializujte sa na niečo, urobte v meste rozruch, rozprávajte príbeh svojho podniku, naučte ľudí robiť čo viete, podeľte sa s fotografiami z vašej kuchyne. Alebo urobte niečo zábavné, pre seba aj potenciálnych zákazníkov – podnikanie predsa nemusí byť nuda.
Je zaujímavé, že tisíce ľudí boli za čias socializmu nespokojné so šedosťou a priemernosťou, teraz je okolo nás síce všetko pestrofarebné, ale prejdite sa okolo desiatich predajní v meste a spýtajte sa potom sami seba – ktorá bola iná? Ktorú ste si zapamätali, pretože vás niečím zaujala? A podobne to vyzerá aj vo svete internetu a firemných stránok a e-shopov.
Niekto tomu hovorí fialová krava, niekto odlíšte sa, po slovensky buďte čiernou ovcou rodiny – v tom dobrom slova zmysle zákazníci si vás sami nájdu.
Viac o stratégii odlíšenia sa môžete dozvedieť na Marketing workshope v Žiline, B.Bystrici alebo Prešove.