Sledujete trendy v content marketingu? Mali by ste

Sledujete trendy v content marketingu? Mali by ste

Niektoré firmy vnímajú content marketing len ako aktuálny trend. Sú však firmy, ktoré ho využívajú už viac ako storočie.

23.05.2016 | ContentFruiter s.r.o. | contentfruiter.sk

Počúvate stále viac o content marketingu a neviete, čo presne sa za ním skrýva? Ste si vedomý toho, že medzi reklamou, PR a content marketingom sú viditeľné rozdiely? Považujete ho za novinku, ktorá na Slovensku nemá veľké uplatnenie? Content marketing dokáže vzdelávať a zároveň baviť vašich klientov bez toho, aby na nich chrlil reklamné posolstvá, ktoré väčšinu ľudí vôbec nezaujímajú a sú pre nich v danej chvíli úplne irelevantné.

 

Bez ohľadu na to, v ktorej krajine sa nachádzame, fakt, že reklama (či už online alebo offline) ľudí otravuje stále viac, platí všade, teda aj na Slovensku. Firmy, ktoré si uvedomia dôležitosť content marketingu, začnú oslovovať obrovskú časť ich trhu, bez nátlaku, priateľsky, efektívne. Dokážu osloviť všetkých tých, ktorí prepínajú reklamy v televízii, nevšímajú si online bannery, či dokonca všetky online reklamy blokujú.

 

Content marketing je sofistikovaná marketingová disciplína, ktorá má svoje zásady. Bez nich by išlo len o čiastkovú marketingovú aktivitu, ktorá nemusí dosahovať požadované výsledky.

 

Aj content marketing sa vyvíja a prichádza s novými trendami. Ak chcete content marketing robiť dobre, mali by ste ich sledovať, napríklad aj vďaka tomuto blogu o content marketingu, kde sa dozviete nie len o čom content marketing je, ale zároveň aj o aktuálnom dianí v tomto odvetví.

 

Content marketing ako trend?

Aj keď content marketing mnohí marketéri považujú za marketingový výstrelok, trend, či buzzword posledných rokov, vo svete sa jeho účinky nepopierateľne prejavujú už viac ako storočie. Obsah, aj u nás skôr uvádzaný jeho anglický ekvivalent content, tu však bol prakticky už od praveku. Zmenil sa len pohľad naň a spôsob, akým ho je možné používať.

 

Prečo stráca klasická reklama dych?

Čoraz viac mediálnych a informačných aktivít sa presúva do online priestoru. Fenomenálny nástup sociálnych sietí za výdatnej podpory digitálnych technológií tomu len napomáha a núti klasické médiá napredovať.

 

Smart doba je o šikovných tabletoch, smartfónov či hodinkách. Prichádza marketing vecí a vyrastá nám digitálna generácia, ktorá si svoju existenciu bez komunikácie v online svete ani nevie predstaviť. Práve preto klasická reklama stráca dych. Stále ešte funguje, aj fungovať bude, avšak jej účinok slabne. Reklamy je už priveľa, začína nás otravovať, a tak sa jej snažíme čím ďalej, tým viac brániť a dnes už často úspešne.

 

Slabnú aj účinky PR

Primárny spôsob komunikácie public relations je prezentácia informácií o firme alebo o produktoch. Porovnaním PR a content marketingu možno konštatovať, že dôraz pri PR je kladený na budovanie výhodných vzťahov, a to pozitívnym ovplyvňovaním publika. Takáto manipulácia však v niektorých prípadoch nie je vnímaná kladne. Content marketing sa sústreďuje na budovanie pozície odborníka tvorbou a distribúciou užitočného obsahu vyvrcholením v nákupnej akcii zákazníka.

 

Zaujal vás content marketing ako odvetvie, ktoré dopĺňa klasickú reklamu a PR? Spoznajte jeho princípy, sledujte trendy v content marketingu a začnite sa venovať marketingu, ktorý s vašim zákazníkom komunikuje ako priateľ, nie ako firma. Všetky dôležité informácie o content marketingu sa dočítate na blogu content marketingovej agentúry ContentFruiter.

 

Content marketingová agentúra ContentFruiter
 

Hodnotenie

Sledujete trendy v content marketingu? Mali by ste
Hodnotenie 4.6 z 5
Počet hlasov 5
Pridať top správu
Predchádzajúci Nasledujúci
Vyhľadávanie
Vyhľadať
Monitoring
Odoslať Viac
VÝHODY REGISTRÁCIE

Publikovanie PR správ
Zápis v katalógu
SEO spätné odkazy
Monitoring

Vyskúšaj zdarma