Ubytovanie na Slovensku

Ubytovanie na Slovensku

Bez podpory štátu sa turistický ruch u nás „nevzkriesi“

27.06.2014 | Euroline computer s.r.o. | www.holiday-portal.com

Slovensko napriek tomu, že je oprávnene označované za krajinu s vysokým potenciálom pre cestovný ruch, tento bonus nevyužíva naplno. S potenciálom v oblasti cestovného ruchu je to veľmi podobné ako s talentom – nestačí len mať talent, ale treba na ňom pracovať, treba ho rozvíjať, až potom môžu prísť výsledky...

 

Či chceme alebo nie, úspešnosť Slovenska v oblasti cestovného ruchu majú vo veľmi veľkej miere v rukách politici. Iba podpora cestovného ruchu na úrovni vedenia krajiny priamo v jednotlivých slovenských regiónoch, ruka v ruke s kvalitou poskytovaných služieb konkrétnych ubytovacích zariadení, môže na Slovensko prilákať zahraničných hostí.

 

Ubytovanie na Slovensku aktuálne niekoľko násobne prevyšuje dopyt. Dôvodom zníženého záujmu o ubytovanie na Slovensku je napríklad aj odliv poľských a českých návštevníkov, ktorý bol do veľkej miery spôsobený aj prechodom Slovenska na EURO menu. Úbytok turistov z Poľska do značnej miery ovplyvňuje aj vnútorná podpora zo strany Poľskej vlády, ktorá prostredníctvom rôznych úľav smeruje k motivácii svojich občanov, aby dovolenkovali v Poľsku. Inak povedané, Poľsko aktívnou podporou motivuje poliakov míňať doma a tým pádom vracať peniaze späť do poľskej ekonomiky.

 

Slovenskí ubytovatelia by aj pre toto mali brať vážne rôzne zmeny a trendy, ktoré prináša internetová doba, napr. zmeny v spôsobe komunikácie medzi hosťom a ubytovateľom. Za posledných asi 7 rokov došlo k radikálnej zmene v správaní sa potenciálnych klientov, napríklad pri spôsobe rezervácie pobytu. Z dostupných štatistík vyplýva, že kým v roku 2007 si rezervovalo ubytovanie na Slovensku s predstihom viac ako 2 mesiace cca 75% zahraničných hostí, tak v roku 2014 to bolo už len zhruba 10%.

 

Niet sa čomu čudovať, na takomto chovaní má svoj podiel aj vlečúca sa globálna hospodárska kríza, ktorá odrádza potenciálnych zákazníkov od objednávky v predstihu, lebo niekde v podvedomí takmer každého potenciálneho zákazníka je prítomný pocit neistoty v zmysle „objednám si dovolenku dopredu a čo ak prídem o prácu, budem ju mať z čoho zaplatiť?“

 

Klient v súčasnosti čaká - kalkuluje s prebytkom ponuky a veľa krát objednáva ubytovanie na Slovensku až na poslednú chvíľu. Nádejný klient oprávnene očakáva, že na webe rýchlo a ľahko nájde vhodné ubytovacie zariadenie spĺňajúce jeho požiadavky, a preto ubytovateľ, ktorý tento trend podcení, je z „kola von“. Ak ubytovateľ nie je dostatočne „internetovo zdatný“, tak ho potenciálny hosť jednoducho neosloví. Od ubytovateľa sa očakáva, že „je na webe“, a že je pripravený pružne reagovať na prípadný dopyt a individuálne požiadavky potenciálneho hosťa, ktorý väčšinou „internetovo zdatný“ je.

 

Je pravda, že ubytovateľ sám, bez pomoci vlády, na Slovensko turistický ruch nepriláka, ale ak sa chce dostať aspoň občas k objednávke pobytu od hosťa zo zahraničia, musí nielen poskytovať kvalitné ubytovanie v najnavštevovanejšej lokalite Slovenska, ale bezpodmienečne musí túto svoju ponuku profesionálne prezentovať na vlastnej webovej stránke. Okrem toho by mal inzerovať aspoň na 2 – 3 navštevovaných portáloch ponúkajúcich ubytovanie na Slovensku. A to najhlavnejšie – ubytovateľ musí pružne reagovať na prevažne e-mailové pred objednávky, ktoré tvoria viac ako 90% objemu, na základe ktorej si potenciálny návštevník buď objedná alebo neobjedná pobyt.

Ubytovanie na Slovensku - Vinné
Ubytovanie na Slovensku - Vysoké Tatry

Hodnotenie

Ubytovanie na Slovensku
Hodnotenie 4.96 z 5
Počet hlasov 70
Pridať top správu
Predchádzajúci Nasledujúci
Vyhľadávanie
Vyhľadať
Monitoring
Odoslať Viac
VÝHODY REGISTRÁCIE

Publikovanie PR správ
Zápis v katalógu
SEO spätné odkazy
Monitoring

Vyskúšaj zdarma