Podľa najnovších štatistík Eurostatu, je na Slovensku veľa hotelov, a ich obsadenosť za posledné roky neprekročila 30%. Väčšinu návštevníkov v bratislavských hoteloch tvoria Slováci. Tvoria približne 40% celkovej návštevnosti, ktorá podľa odborníkov v minulom roku stúpla oproti roku 2012.
Na druhej strane, bratislavské hotely skončili v hodnotení 1,5 milióna hotelových klientov medzinárodného portálu hotel.info na ôsmom mieste ako najpríjemnejšia destinácia. Bratislava v hodnotení predbehla susednú Viedeň, či Budapešť, ale aj Londýn, Paríž, či Madrid.
Na rozdiel od komunistického režimu, kedy tvorili slovenskí hostia v Tatrách asi polovicu popri zahraničných turistoch, v súčasnosti tvoria dve tretiny ubytovaných. Náročnosť slovenských klientov tiež stúpla. Požadujú wellness centrá, vírivky, či aspoň sauny, veľa z nich vyhľadáva aj bazén.
Hotely okrem týchto nových služieb zmenili aj gastronómiu, spestrili jedálny lístok o rôzne špeciality, domáce, ako aj zahraničné, priniesli zážitkovú kuchyňu.
Vzhľadom na časté alergie, ponúkajú aj bezlepkové pečivo či sójové mlieko, na izbách majú špeciálne matrace a prikrývky. V oveľa väčšej miere sú tiež vybavené pre rodiny s deťmi.
Wellness pobyty boli v minulom roku najpredávanejšie spomedzi všetkých ponúk na zľavových portáloch. V médiách sa tiež objavili správy, že záujem o domáce pobyty na Slovensku rastie.
Najväčší záujem o pobyty bol v hoteli Alexandria v Liptovskom Jáne, v hoteli Junior v Jasnej a v hoteli Hills v Starej Lesnej. V predvianočnom období bodovali Kúpele Lúčky a Predná Hora.
Podľa prieskumov je priemerným kupujúcim na zľavových portáloch žena vo veku medzi 20 a 39 rokov a na wellness pobyt ide buď s partnerom alebo s priateľkami.
V predsviatočných obdobiach ľudia pobyty kupujú aj ako darčeky pre príbuzných.
V tomto roku sa dokonca predpokladá ďalší nárast obratu, ako aj počtu predaných kupónov.