Ako napísať PR článok?

Ako napísať PR článok?

Načo je dobré myslieť ešte predtým ako začnete písať

08.10.2020

Potrebujete dostať svoju firmu alebo produkt do popredia a zaujať tak potenciálnych zákazníkov? Pre tento prípad je tu PR. Poznáme niekoľko spôsobov, kde sa PR dokáže uchytiť – od tlačových správ až po akcie a podujatia. Najvyhľadávanejšou formou je dnes online PR alebo digital PR. Preto sa možno aj vy pýtate, ako napísať pútavý PR článok, ktorý stojí za publikovanie.

Na čo nemôžeš zabudnúť?

 

Zamysli sa nad čitateľmi – Kto sú? Čo chcú čítať?

Článok je v prvom rade správne prispôsobiť svojim čitateľom – ide o populárny článok alebo o odborný? Pri populárnom článku je možné písať voľnejšie, jednoduchým jazykom, zatiaľ čo odborné publikum si bude vyžadovať korektné vyjadrovanie s odborným slovníkom.

 

Téma sa taktiež musí rozmyslieť na základe čitateľov, je však dôležité využívať svoju kreativitu. Všeobecná charakteristika PR článku je, že ide o reklamný článok, ktorý má sprostredkovať pozitívnu recenziu firme alebo produktu. Téma by však v sebe mala mať niečo viac, niečo čím je autor textu schopný upútať. Preto je dobré:

 

Neuvažovať prvoplánovo

To znamená, že dobrý PR článok potrebuje mať myšlienku – nie iba reklamný a propagačný materiál. je dobré cítiť s čitateľmi, napríklad predostrieť problém a nájsť jeho riešenie. Aj napriek tomu, že ide o reklamný článok, je dobré dať textu myšlienku – to je veľmi dôležité pre upútanie širokého publika čitateľov. Tiež nie je zlý nápad spolupracovať s odborníkmi na tému, ktorú si zvolíš, alebo sa sústrediť na aktuálnu situáciu alebo problematiku.

 

Nadpis predáva

Veľmi dôležité je tiež podotknúť dôležitosť nadpisu, ktorý podáva prvý dojem celého článku. Rovnako ako ich používajú aj bulvárne médiá, často sa využívajú aj v marketingu. Nie je však správne ani slušné, aby nadpis zavádzal a klamal čitateľa.

 

Odborná pomoc a gramatika

Základ je mať dobrého textára, ktorý má originálne nápady, je spoľahlivý a samozrejme, dokáže z textu spraviť čitateľný článok. K jeho schopnostiam tiež musí patriť dobrá znalosť gramatiky. Každému sa však môže stať, že sa pomýli. Pre tento prípad a hlavne pokiaľ pracuje viac ľudí na PR článkoch, je dobré mať aj profesionálnu korektorku textov.

 

 

Každý autor článkov premýšľa nad článkami jedinečne, preto je široká varieta toho, ako skutočne PR články písať. Po čase si každý vytvára svoj vlastný štýl a dokáže sa s publikom spojiť inak. Toto však boli základné pravidlá, ktoré je dôležité sa naučiť a premýšľať nad nimi vždy, keď začneš písať.

Vyhľadávanie
Vyhľadať
Monitoring
Odoslať Viac
VÝHODY REGISTRÁCIE

Publikovanie PR správ
Zápis v katalógu
SEO spätné odkazy
Monitoring

Vyskúšaj zdarma