Rovnako ako majú svoju všeobecnú štruktúru slohové práce, komerčné články, tak ju majú aj PR články. Pre začiatočníkov v písaní textov pre PR sú veľmi dobrým orientačným bodom, pretože ich štruktúra skvele napovedá o ich význame a charaktere – že musia byť výstižné, pútavé, jazykovo korektné ...
Nadpis
Zvolenie toho správneho nadpisu je umenie. Je treba aby vystihoval obsah článku a pritom aj zaujal čitateľov. Zbytočne zavádzajúcim nadpisom sa vyhýbaj. Najlepšie je položenie otázky a následne na ňu hľadať odpoveď v texte, alebo využitie číslovky, ako napríklad: 4 rady, ako napísať dobrý PR článok.
Perex
Inak nazývaný aj ako úvodný text alebo úvod. Perex pomáha doplniť nadpis a poskytuje presnejšie informácie o tom, čo sa bude riešiť v jadre textu. Práve perex je rozhodným textom, ktorým si čitateľa buď získaš alebo o neho prídeš.
Obsah
PR článok nepotrebuje byť dlhý – ale výstižný a dopovedať problematiku alebo riešenie, ktoré stanovil už perex alebo nadpis. Tiež by mal obsah, alebo skôr jednotlivé slová obsahovať:
- - kľúčové slová (ktorým sa väčšinou celý text prispôsobuje)
- - odkazy alebo linkovanie (linky sa väčšinou viažu na firmu a tak vedia presmerovať potenciálneho zákazníka na vašu stránku. Tiež si vďaka odkazom zlepšuješ pozíciu vo vyhľadávačoch)
Záver
V závere stačí všetky podstatné informácie jednoducho zhrnúť a článok uzavrieť.
Keďže sú PR články spôsob propagovania firmy alebo produktu, je tiež veľmi dôležité dbať na odkazy a linkovanie na svoju firmu. PR článok okrem toho, že prezentuje taktiež poukazuje na pozitívne vlastnosti firmy.