Aké sú rozdiely medzi PR článkom a SEO textom?

Aké sú rozdiely medzi PR článkom a SEO textom?

Ako je možné ich kombinovať?

09.10.2020

PR článkySEO články sú bežnými prostriedkami, ktoré sa používajú vo svete online marketingu. Predtým, ako ich začneme zlučovať, je dôležité si ich stručne charakterizovať:

 

PR ČLÁNKY

PR je skratka z anglického názvu Public Relations, inak po slovensky ako styk s verejnosťou alebo vzťah s verejnosťou. Z názvu teda vyplýva, že ide o budovanie pozitívneho vzťahu voči čitateľom, teda potenciálnym zákazníkom. To nás privádza k tomu, že PR článok v podstate nepriamo prezentuje firmu, jej službu alebo produkt.

 

SEO TEXT

Ide o články písané pre vyhľadávače. Pre tvorbu SEO článku je potrebný správny výber kľúčových slov, ktorým by mal byť celý text podrobený. Nemusí obsahovať myšlienku, ako napríklad pri PR správach, na druhej strane sa zameriava na odkazy a linkbuilding. Vďaka SEO článkom je možné zlepšiť svoju pozíciu vo vyhľadávačoch a tým zabezpečiť aj vyššiu návštevnosť vašej stránky.

 

Ako spolupracujú?

Ako je napokon jasné, jedná sa celkovo o úplne iné princípy textov. To však neznamená, že sa tieto dva typy článkov nedajú spojiť. Dajú a ide o veľmi prospešnú prácu. Keďže PR článok má za úlohu prezentovať službu, produkt.. ide jednoducho o reklamu, tak SEO článok môže pomocou optimalizácie zabezpečiť aj dobré uchytenie vašich článkov vo vyhľadávači. To znamená, že sa dostanete „zázračne“ na vyššie priečky a ľudia budú môcť rýchlejšie objaviť váš článok. Všetko to však funguje na základe dobre a premyslene zvolených kľúčových slov. 

 

Jednoducho povedané, PR články a SEO texty nie sú to isté a pracujú na inom princípe – stále však môžu spolupracovať. Dokopy tvoria veľmi kvalitný marketing, najmä ak ich píše talentovaný a kreatívny writer, ktorý vie, ako sa píše kvalitný PR článok.

Vyhľadávanie
Vyhľadať
Monitoring
Odoslať Viac
VÝHODY REGISTRÁCIE

Publikovanie PR správ
Zápis v katalógu
SEO spätné odkazy
Monitoring

Vyskúšaj zdarma